Nasze pielgrzymowanie do Lichenia z parafii Królowej Polskich Męczenników w Warszawie zaczęliśmy od wczesnych godzin porannych. Zmierzając do Matki Bożej Licheńskiej pragnęliśmy zawierzyć wszystkie dzieci, które w tym roku szkolnym przystąpią do Pierwszej Komunii Świętej, ich rodziców oraz wychowawców i nauczycieli.

Tego dnia – 7 października – w całej Polsce nasi Rodacy uczestniczyli w ogólnopolskiej inicjatywie „Różaniec do granic”. Co prawda my nie zmierzaliśmy na żadną z granic naszej Ojczyzny, ale łączyliśmy się duchowo z wszystkimi uczestnikami.

Po przyjeździe na miejsce czekał na nas pan przewodnik, z którym rozpoczęliśmy nasze zwiedzanie. Pierwszym punktem był kościół św. Doroty, następnie przeszliśmy Golgotę, która na wielu z nas wywarła ogromne wrażenie, potem udaliśmy się w stronę Bazyliki. Tam mieliśmy okazję pozachwycać się wnętrzem Świątyni. O godz. 12.00 uczestniczyliśmy wraz z innymi pielgrzymami w najważniejszym punkcie naszego wyjazdu – w Eucharystii. Po skończonej Mszy Św. udaliśmy się na pyszny obiad do domu Pielgrzyma „Betlejem”. Nie mogło zabraknąć czasu wolnego na zakup pamiątek i dalsze zwiedzanie. O godz. 15.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Warszawy.

Nasz wspólny wyjazd był okazją do wdzięczności, lepszego poznania się i zbudowania głębszych relacji.