Świętując kolejną rocznicę odzyskania Niepodległości przez Polskę, 11 listopada z parafii polskiej w Atenach odbyła się wycieczka wspólnoty parafialnej do Jaskini Kutuki oraz muzeum archeologicznego w Wawronie. Tego dnia ogarnialiśmy modlitwą naszą Ojczyznę i dziękowaliśmy Panu Bogu za dar wolności. Podczas podróży uczyliśmy się piosenek patriotycznych oraz mieliśmy okazję podziwiać piękno natury ziemi greckiej.

Swoją wędrówkę rozpoczęliśmy od zwiedzania jaskini Kutuki, która zachwycała nas niezwykle bogatą szatą naciekową. Jej korytarze, ze ścieżką zwiedzania o długości 350 m, prowadziły nas do ciekawych form skalnych: „słonia”, „konia”, „wieży w Pizie”, „statuy wolności”, „smoka” i do komnaty centralnej, o średnicy około 60 m. Kolejnym punktem naszego zwiedzania była uroczo położona nadmorska miejscowość Wawrona, na terenie której mogliśmy zachwycać się ruinami sanktuarium Artemidy z VI wieku p.n.e. Tuż obok świetnie zachowanej świątyni mogliśmy podziwiać fantastyczne, nowoczesne muzeum z oryginalną ekspozycją przedmiotów, jakie odnaleziono na wykopaliskach. Przy końcówce dnia, tak pełnego wrażeń, musieliśmy zadbać o nasze żołądki sycąc je smacznym posiłkiem w Goodys-ie. Nie zabrakło też czasu na rozmowy, pytania i wspólną zabawę. Organizatorką była s. Katarzyna, a nad całością czuwali ojciec Jerzy i s. Lidia.